JellyPages.com

Ahad, 5 Februari 2012

tak tau nak ckp cane...mungkin ke aku suke die..so d sebabkan aku nak mengelak dari suke kat die so aku menyemai perasaan benci kat die kot...tapi mmg dulu aku penah suke kat die..tapi dalam mase yang same..aku tak suke kat die..sbb die selalu menyakitkan ati aku..bukan nye ape, aku takut aku syok sensorang..aku takut d kecewa kan lagi tu je..mmg bende tu yang aku sangat takut tau..sbb tu la..aku nak elak kan perasaan aku tu, so aku cakap la kat diri aku yang aku benci die...bukan aku cakp kat diri aku je..aku cakp kat sume org yang aku tak suke kat die..huhuhu...sememangnye aku nak mengelak perasaan aku tu..tapi makin aku mengelak makin kuat perasaan aku tu..mcm mane la aku nak buat ek? aku sedih sangatttt, klu la aku boleh abaikan perasaan aku ni kan bagus..tapi klu die balas perasaan aku lagi la bagus..huhuhu tapi tu sume aku rase tak kan jadi..sbb aku tgk die tak de perasaan pun kat aku...die tgk aku cam sebelah mate je..aku tau die mesti ade cite rase yang tinggi..sbb die sendiri pun bercita-cita tinggi..ingin menjadi seorang senator dan wakil rakyat yang sangat d segani ramai dan membantu rakyat..tu mmg die..aku tau sejak aku benarkan die muncul n wujud dalam FB aku..walaupun aku tak tau hati dan perasaan die terhadap perempuan..hakikatnye aku dapat rasekan yang die mesti memilih ciri-ciri wanita yang berkerjaya, sopan, berbudi pekerti yang baik soft spoken kate orang dan mempunyai kepintaran bijak tutur dan memikir kehadapan..yang tu aku sangat-sangat pasti, selain dari perwatakan yang lembut die mesti la seorang wanita yang cantik tak pun yang sedap mata memandang, yela  mane ade orang yang bertaraf tinggi ingin kan pasangan yang tak produktif..ermmmm klu la aku dapat tau ape perasaan die kat aku kan bagus..tapi yang pasti aku tau die tak de perasaan kat aku,setelah ape yang aku buat selama ni mesti la die tak suke dh kat aku, sebelum dan selepas kenal mesti la lain kan..korang pun mesti macam tu gak sebelum kenal seseorang dalam hidup korang..ermmmm ntah la aku tawakal jela..terus kan usaha aku untuk melupakan die..aku tau die tak kan menjadi milik aku, tu yang pasti

same la juga dengan bekas tunang aku die bukan milik aku lagi..die tak kan menjadi milik aku lagi..tu yang pasti...aku rase aku nak henti kan sume ni, sbb aku dh tak sanggup lagi nak fikir, n aku dh malas nak fikir kan lagi, lebih baik aku buang atau campak kan aje sume kenangan atau ape pun yang berkaitan die ke dalam laut..moga-moge aku akan dapat yang lebih baik dari yang terbaik...ya allahhh semoge engkau dengarkan la doa aku pada setiap hari sesungguhnya aku tak mahu mempunyai perasaan dendam atau iri hati atau pun perkara yang engkau tak restu ya allah..aku berharap sangat hati aku tak akan d kecewa lagi oleh insan yang bernama LELAKI...

hakikatnye setakat ni aku rase aku dh d kecewa kan oleh sume lelaki yang pernah wujud dalam hati aku...tetibe aku dapat rasekan yang sume lelaki yang muncul dalam hidup aku saje nak duit aku,padahal aku bukan nye anak orang kaye pun, aku sendiri pun bukan nye ade byk duit pun, sbb aku beli sume barang yang aku beli tu gune duit aku sendiri kot..besela dh keje kan..mungkin d sebab kan aku pakai kete perdana tu kot orang ingat aku ni anak orang kaye kot...tapi tak pela sekurang-kurangnye allah dh tunjukkan bahawe sape yang aku patut dekat n sape yang aku tak patut dekat...

hurmmmm bile la agak nye aku dapat bertemu jodoh aku kan??? hopefully allah menemukan kan aku dengan hambanye yang boleh membimbing aku ke arahNya...aminnnn....

dengan bekas tunang aku pulak..aku rase aku nak putuskan aje hubungan aku,sbb aku dh tak nak fkr ape-ape pasal die,sbb naluri aku berkate die dh tak sayang aku dh pun, so tak yah la aku nak terhegeh hegeh kat die..lebih baik aku lenyapkan die dari diari hidup aku...;ok! itu yang akan aku buat...full stop!

die baru kol aku (10.15mlm) tadi, ya allah kenape die muncullllll...aku sedihhhh aku tak tauuuu...asal aku nak lupekan die, die akan dekat ngan aku, asal aku nak dekat, die jauh ngan aku...eeeeeeeeee kenape jadi cam niiiiiii????? aku tak faham... ya allah jangan la engkau uji aku lagi dengan perasaan..sesungguh nye aku tak mampu nak bertahan..aku sangat takut ya allah, ye aku takut aku akn terpesong akidah d sebabkan hati dan perasaan, ye sekarang ni mmg banyak orang yang buat perkare-perkare yang bertentangan akidah d sebabkan hati dan perasaan yang tak di ikuti dengan imam yang teguh...aku sangat-sangat takut..walaupun sekarang zaman moden, kite masih lagi d banjiri dengan perkare perkare yang kurafat...yela klu kite tengok newspaper skang ni, masih ade lagi orang yang buat ilmu hitam...orang ni tak puas hati ngan orang ni...so jalan yang cepat untuk balas ialah gune sihir, santau, tak pun bagi yang mude mudi skang ni minyak pengasih..jangan korang tak caye budak zaman skang ni tau pasal bende ni sume ok...

hurmmmm tak pe la aku terime dan redha dengan ujian Nya... sesuatu yang d duga oleh Nye itu mesti ade hikmah d sebaliknye...dan mesti d sediakan sesuatu yang lebih baik dari yang ade...hermmmm itu pasti dan aku sangat yakin dengan DIA yang maha berkuasa dan maha menentukan segale nye untuk hambe nye yang soleh dan solehah! aminnnn....

Tiada ulasan:

Radio