JellyPages.com

Selasa, 17 April 2012

secretary's week

haluuuu arini best sangat....1st time aku rase aku g seminar yang tak tension langsung, walaupun ade gangguan keje tapi aku langsung tak PK kan pasal gangguan tuh...langsung tak tension la bile ade orang kol..bahkan lepas letak phone, blh lak aku ketawe balik...hurmmm mmg best giler...

Roslan Shah pengacara (eMCEE)
seminar kali ni di jayakan oleh Dato' Siti Nor Bahyah yang dalam semanis kurma tuh ngan Kamal Affendi Penganalisis Jenayah tuh...pergh!!! dorang mmg mantop lah bagi seminar..klu suh dorang 1 hari suntuk pun tak pe aku sanggup kot...klu nak kuar p toilet sekejap tu pun aku rase cam rugi jeee...tapi aku mmg dh tak leh tahan kan, so aku kene la kuar jap p toilet..huhuhu..

Ustazah Bahyah lak die nye ceramah mmg menaik kan motivasi aku, sbb sume yang die cakap menjadikan aku seorang yang hanye nak berfikiran positif je... aku rase cam aku dh jauh tersasar.. sbb dulu aku seorang yang positif terhadap orang lain, mcm yang ustazah ckp, kene selalu senyum, bile orang mengate kite atau tegur kite ke, mesti aku senyum n ckp baik kat orang tuh balik, pastu klu aku rase nak marah ke ape ke kat orang tu mesti aku akan senyum n tak akan ambik hati sangat la, klu tak pun aku akan duduk diam je sensorang, tapi skang ni aku dh tak cam tuh dah, pantang orang buat hal sikit, confirm aku aku mengamok punye lah... tak pun aku akan kene kan die balik, tapi tak teruk la, janji ku puas hati die akan kene gak..huuuu.. lepas dengar ape yang ustazah bahyah ckp aku rase aku kene wat tranformasi balik lahh..hihi aku tak leh jadi cam nihhh...kene sentiasa senyum :) hahaha sbb tuh la tadi mase tgh cramah ustazah aku bagi smiley kat orang2 yang kau nak dorang transform skali.. bile orang sekeliling aku positif, aku rase nti aku pun akan terikut positif..hihihi

banyak gak bende yang aku nak kongsikan pasal ceramah ustazah ngan kamal affendi nih.. tapi aku tak tau katne nak start..hahaha

me n En. Kamal Affendi
antara babak lakonan jenayah rogol n
care mempertahankan diri
okeh utk pengetahuan ade beberape jenis jenayah antara yang menarik perhatian aku ialah jenayah seksual/rogol iaitu NECROFILIA orang yang melakukan seksual dengan mayat, maksudnye die suke melakukan seks dengan mayat, die tak suke ngan benda yang hidup, BEASTILIA pulak adalah penjenayah yang suke atau akan terangsang hanya dengan haiwan sahaja, so yang ni tak bahaya sangat la ngan perempuan, sbb die tak akan ade nafsu pun klu tgk perempuan seksi camne pun.. tapi klu die tgk binatang cnfrm die akan menaikkan nafsu die, makne kate lain die akan terangsang dengan haiwan...and the last one yang menarik perhatian aku adalah PAEDOFILIA ialah penjenayah yang suka kan pada kanak-kanak, maknenye die lebih suke tgk kanak-kanak mcm yang sekarang ni tgh berleluasa, ramai kanak-kanak kene rogol, maknenye skang ni ramai lelaki kat luar tuh ade penyakit paedofilia (bukan penyakit sebenarnye, tapi dorang ni, d katogerikan sebagai penjenayah paedofilia)..ermmm hakikatnye banyak lagi jenayah-jenayah ganguan seksual nih...tapi yang tu menarik minat aku sbb kite tak penah  d beritahu atau d war-war kan pasal jenayah tuh kan..
ermmmm dalam2 tgh bergelak ketawa dengar ceramah en.kamal affendi tuh..tetibe aku kene daaaaa...mule2 die dtg kat meja aku suh angkat tangan kanan, aku dengan jujurnye angkat la tangan kanan, korang nk tau ape yang die cakp seterunye..die ckp 'sape nak jadi volunteer' blh tak cam tuh..sah2 la aku yang akan jadi volunteer sbb aku je yang angkat tangan...huhuhu tak pasal2 aku kene ngan mamat tuh..

tapi aku tak kesah punn..aku kan suke mengekpostkan(ade ke perkataan ni?? belasah jela kan) diri...hahahaha ambik peluang kot aku mengedik kat atas pentas tuh..lagi pun semua nye perempuan kan, so wat pe nak malu..ye dak..hihihi ade gak la lelaki, para wartawan ngan pelayan hotel tuh jela, tapi tak kesah la, janji aku naik pentas ngan kamal affendi ko...jangan jeles..ko hadeeee, tak de kannnnn..hahahaha

tapi gambau aku tak de daaa..ni nak kene mintak simpati kat orang yang bawak kamera..huhuhu kene banje n merayu kat orang tuh..hehehe.. aku ade la ambik gambar, tapi tak clear kot. maklumla kamera murah...

antara peserta seminar

2 ulasan:

...alynna berkata...

waa...begitu pantas. i tak sempat wat pe2 pun lg...huhuhu

lavender berkata...

harus la pantassss... hahahaha

Radio